Wij maken gebruik van cookies om u de beste ervaring te garanderen op onze website. U accepteert onze cookies door verder te gaan. Voor meer informatie, klik hier.  meer informatie  OK

  

Mijn recuperatie optimaliseren

 
Regeling hydratatie
Uithouding verbeteren
Mijn spiermassa ontwikkelen
Onmiddellijke energie winnen
Kracht winnen
Drainering stimuleren
Krampen voorkomen
Mijn recuperatie optimaliseren

Niet alle sporters moeten hun inspanning de volgende dag al herhalen natuurlijk, maar een goede recuperatie helpt om het lichaam zo snel mogelijk weer helemaal te herstellen zodat de activiteiten al snel weer in goede omstandigheden hervat kunnen worden. Recuperatie is voor een sporter een onmisbare fase om vooruitgang te maken, zowel voor amateurs als voor professionals.

Zodra de training klaar is, moet een isotone koolhydratendrank, rijk aan elektrolyten, met kleine slokjes gedronken worden: wanneer dit op omgevingstemperatuur wordt gedronken, stimuleert het de rehydratatie van het lichaam en het herstel van de glycogeenreserves en elektrolyten (met name Na).
Om de heropbouw van de spieren te bevorderen, is het vervolgens ook nuttig om eiwitten op te nemen na afloop van de inspanning.

Aanbevelenswaardig is ook de opname van antioxidanten, vitaminen en mineralen om oxidatieve stress te bestrijden, die voortvloeit uit langere en/of intensievere trainingen.



VOEDINGSCOACHING  
Voorbereiding door Georgine Tixier

Mijn recuperatie optimaliseren : alle adviezen van professionals
Basis van sportvoeding

Mijn recuperatie optimaliseren : alle voedingsdossiers