Wij maken gebruik van cookies om u de beste ervaring te garanderen op onze website. U accepteert onze cookies door verder te gaan. Voor meer informatie, klik hier.  meer informatie  OK

  

Voorbereiding

 
Voorbereiding
Prestatie (>2u)
Recuperatie

De voeding van een sporter voor een inspanning of een competitie is een van de sleutelfactoren om goed te presteren: een slechte voeding kan aan de basis liggen van een te lage bloedsuikerspiegel, uitdroging, spijsverteringsproblemen, en dus minder goede prestaties.

Of het nu gaat om de voorbereiding van een marathon, een triatlon, een trail, een wielerwedstrijd of mountainbikewedstrijd of elke andere langdurige inspanning, het lichaam moet voor de inspanning worden voorbereid om de noodzakelijke energie en hydratatie te hebben om maximaal te kunnen presteren op de dag van de wedstrijd of de competitie. De sporter moet niet wachten tot de dag van de inspanning om reserves energie en water op te bouwen. Hij kan 3 dagen voor de wedstrijd starten met een voedingsstrategie.

Ongeacht de gebruikte producten of de aangewende voedingsstrategie, het is absoluut noodzakelijk om ze te testen tijdens trainingen en niet te wachten tot de dag van de competitie om ze uit te proberen.
 



VOEDINGSCOACHING  
Voorbereiding door Georgine Tixier

alle adviezen van professionals
Een succesvolle pasta party!

alle voedingsdossiers