


Over Isostar
Pionier in sportvoeding
ISOSTAR is het eerste sportvoedingsmerk dat in Europa op de markt is gebracht; het was in 1977 in Zwitserland! Het is de emblematische HYDRATE & PERFORM drank (poeder om te verdunnen in water) die het merk tot een succes heeft gemaakt. In 40 jaar tijd is het assortiment HYDRATE & PERFORM uitgebreid om aan verschillende behoeften te voldoen: nieuwe smaken, nieuwe formules en nieuwe formaten voor meer gemak....
In de jaren tachtig werd het assortiment verder uitgebreid met de lancering van de eerste energierepen om de energiebehoefte aan te vullen. In de loop der jaren heeft het zich verder ontwikkeld met de manier waarop sport wordt beoefend.

ISOSTAR ondersteunt al meer dan 40 jaar de uitdagingen van alle atleten.
ISOSTAR: EEN FRANS MERK
ISOSTAR is sinds 1984 een FRANS merk. Het maakt deel uit van het bedrijf Nutrition et Santé, gevestigd in Revel, op enkele kilometers van Toulouse.
Nutrition et Santé omvat ook andere voedingsmerken, zoals Gerblé of Céréal Bio. De missie van het bedrijf staat volledig omschreven in haar naam: Het produceren van natuurlijke en gezonde voedingsproducten die rijk zijn aan smaak en voordelen en gemaakt zijn van het beste uit de natuur.
 - copie-354.jpg)


 - copie-230.jpg)




ISOSTAR: VEEL MEER DAN EEN MERK...
Onze waarden


EXPERTISE
Onze ervaring van meer dan 40 jaar is ongeëvenaard. Innovatie maakt deel uit van het DNA van het merk. De producten van Isostar worden in samenwerking ontworpen om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de fysiologische behoeften en het plezier van het merk.
KWALITEIT
Onze producten voldoen aan een veeleisend kwaliteitshandvest. Ze worden geproduceerd in Zwitserland (dranken) en Frankrijk (bars en gels) volgens een gecontroleerd productieproces. De ingrediënten worden zorgvuldig geselecteerd.




NEDERIGHEID en PROXIMITEIT
Sinds meer dan 40 jaar bouwt Isostar aan het vertrouwen van de sporters. Op uw fiets, uw benodigdheden, in uw fles of zak... het merk begeleidt de sportliefhebbers. Aan uw zijde staan in uw kleine uitdagingen zoals in uw grootste uitdagingen, de emotie van een gekruiste finishlijn, de trots van een geklopte tijdrecord, of gewoon een moment voor uzelf delen; dit is wat het merk al die jaren heeft gedreven.
ONZE WAARDEN
CLEAN LABEL
ISOSTAR, en meer in het algemeen ons bedrijf, wordt gedreven door 5 kernwaarden: luisteren en respect, pioniers, verantwoordelijkheid, betrokkenheid, eenvoud en openheid, die onze manier van zijn en al onze ontwikkelingsprojecten bepalen.
Onze producten en onze acties op het terrein weerspiegelen onze ethiek en verdedigen de echte waarden van de sport, met name door ons handvest "Isostar Clean Engagement", dat deel uitmaakt van een globale aanpak van sociale en ecologische verantwoordelijkheid. Concreet betekent dit dat onze actie gebaseerd is op een reeks kwalitatieve maatregelen die over meerdere jaren zijn geïmplementeerd:
- Isostar voldoet aan de voorschriften van het WADA (World Anti-Doping Agency) en aan de specifieke voorschriften van elk land op dit gebied. Zij produceert haar producten in fabrieken die de afwezigheid van illegale of dopingmiddelen garanderen.
- Isostar en Nutrition et Santé ontwerpen hun product in overeenstemming met de vastgestelde specificaties. In elke fase van het productieproces worden strenge controles uitgevoerd om maximale veiligheid en een onberispelijke kwaliteit te garanderen.
- ISOSTAR-dranken zijn kleurloos en bevatten alleen natuurlijke aroma's. De dranken zijn kleurloos en bevatten alleen natuurlijke smaakstoffen.
- De sportbars zijn gemaakt van UTZ-gecertificeerde cacao.
- Op elke verpakking weerspiegelt het logo onze sociale en ecologische verantwoordelijkheid.
- En andere dagelijkse acties om de ecologische voetafdruk van het merk te beperken: zoals het aanbieden van tassen van gerecycleerde en volledig recycleerbare grondstoffen op sportevenementen.