Wij maken gebruik van cookies om u de beste ervaring te garanderen op onze website. U accepteert onze cookies door verder te gaan. Voor meer informatie, klik hier.  meer informatie  OK

  

Regeling hydratatie

 
Regeling hydratatie
Uithouding verbeteren
Mijn spiermassa ontwikkelen
Onmiddellijke energie winnen
Kracht winnen
Drainering stimuleren
Krampen voorkomen
Mijn recuperatie optimaliseren

Alle sporters weten: net als voeding is hydratatie een sleutelelement dat niet verwaarloosd mag worden om goed te kunnen presteren: 2% vochtverlies of voor een man van 70 kg, een verlies van slechts 1,4 kg (elke gram gewichtsverlies wordt beschouwd als het equivalent van 1 ml zweetverlies) = een vermindering van de prestaties met 20%!!

In elk geval moet u voor, tijdens en na de inspanning meteen drinken, nog voordat het dorstgevoel optreedt, om de 15-20 minuten, met kleine slokjes, een aangepaste drank naargelang van de fysieke inspanning en de weersomstandigheden, op omgevingstemperatuur.

In elk geval moet de drank getest worden tijdens de trainingen en mag er niet gewacht worden tot de dag van de wedstrijd om de drank uit te proberen.



VOEDINGSCOACHING  
Voorbereiding door Georgine Tixier

Regeling hydratatie : alle adviezen van professionals
Basis van sportvoeding

Regeling hydratatie : alle voedingsdossiers